Monday, October 1, 2012

Ulang Tahun Perkahwinan Yang Ke 22


Saatku rindu padamu
Seru ku seru namamu bertalu
Rimbunan rindu yang bertemu
Menjadi lembaran cintaku
Ku serah kepadamu

Bila ku sebut namamu
Damai di ruang hatiku ini
Ku seru namamu bertalu
Menjadi lembaran kasihku
Ku serah kepadamu

( korus )
Engkaulah yang satu
(Engkaulah dewiku)
Mustika kalbuku
Kasih dan rinduku oh
Hanyalah padamu
Engkaulah kasihku
Tiada duanya
Biar jadi hamparan
Kasihku padamu
Tanpamu siapalah aku

Dapat lagu di Muka Buku
Lagu dari kumpulan WOW
tajuknya
Kau Yang Satu
Pengirimnya
dari rakan kongsi seumur hidupku

teringat zaman bercinta dulu-dulu
lagu ni top sangat
ada sejarahnya
dan citernya begini:-
Mr. Boyfriend aku dulu suka nyanyi
dating jer nyanyi
tak dating pun masa dia call aku kat opis
 pun dia nyanyi-nyanyi juga
heheheh.dulu2 mana ada hanpon
pakat ramai-ramai guna public phone
yang jadi mangsa rakan opis aku ler
jenoh demer nunggu aku bergayut kat phone
mesti berbulu rakan satu opis
kerana mengendalakan kerja harian mereka
nak jadi cerita
pengurus turun ke bahagian aku
ternampak aku duk bergayut sakan
sampai lupa diri
last pengurus aku panggil mengadap
siap kena marah lagi ngan Pengurus 
dengan suara tegasnya bertanya
naper bergayut lama-lama kat phone
tapi aku tahan telinga
dalam hati dah ada perkataan nak dikatakan 
orang duk jiwang bercinta
sibuk-sibuk tanya pulak
cuma mulut tak boleh buka dan tak boleh berbicara 
siap bagi amaran lagi
lain kali jangan nak bercinta cintun 
kat pejabat buat kerja jangan nak main-main
dia dulupun masa bercinta ntah macam mana
orang nak bercinta
jeles pulak huhuhuhu
ehhh tetiba plak teringat kat Pengurus lama
dialah yang banyak mendidik aku
dari lemah semangat menjadi orang kuat semangat
dari kuat menangis jadi pembengis
di transformnyer betui2
semoga bekas pengurus aku
sihat sejahtera dan gembira seisi keluarga

Dah jauh lari tajuk citer aku dari asal
sebenarnya nak bagi tau
29 September 2012
tarikh ulang tahun yang ke 22
kebetulan tahun ni jatuh pada hari Sabtu
sama harinya dengan tarikh perkahwinan

apa lagi seronok giler aku
jiwang lagi Mr. Hubby aku weiiiii...!
Seronok kan bila terkenang kembali cerita lama-lama
lagi seronok bila Mr. Hubby pulak yang tujukan lagu untuk kita
terasa balik muda
sedar tak sedar dah 22 tahun kami hidup bersama
cepatnya masa berlalu
semoga kami kekal bahagia seisi keluarga sehingga ke akhir usia
Amennnnn....!
 





0 comments:

Post a Comment