Wednesday, March 21, 2012

Tersalah masuk

Hari ni 21/3/2012
ativiti pukul 10:00 attend kursus
tajuknya penzahiran buku 2012
macam indah jer tajuknya
maklum tengah duk minat membaca buku
kot-kot ler satu hari nanti boleh jadi pengarang
berangan lah ngko makcik oiiiiii......
rupanya-rupanya buku yang dimaksudkan tu adalah short form dari perkataan BUKU

B - bermaksud - Bersama
U- bermaksud - Untuk
K- bermaksud - Kecermelangan
U - bermaksud - Universiti


sebenarnya kata dek penceramah tu
Nak tahu banyak perkara kena banyak membaca
tapi bila nak mula banyak membaca
ada saja halangannya
kena kuat semangat
nak kena baca penuh minat
aku
target nak membaca dalam seminggu 1 buku pun tak lepas lagi

Dua jam setengah melangut di Auditorium sangat membosankan
tambah-tambah pulak bila nak terkucil
masa nak masuk tadi tak sempat nak masuk tandas
tahan jer la 2 1/2 jam kannya lama sgt

12.30
selesai jer penceramah memberi kata penutup majlis
bergegaslah aku mencari toilet
pabila perkhidmatan di perlukan tempat yang dekat pun
dirasakan jauh bebeno
masa mula nak masuk tadi
terperasan kat ground floor ada
nampak lah sign nie

Tengok dari gambar sah-sah la ladies punya sebelah kiri
dah tak leh tahan lagi
nampak pulak singboard tandas staf
apa nak kira masuk jer laaaa
mulakan dengan kaki kiri
dah masuk terlopong lagi
ehhhhhhhhhh apasal ada urinal dalam tandas ni
salah letak atau sengaja patern kat kompleks ini sebegini rupa
seingat aku dalam tandas perempuan
kat opis tak der menda-menda macam ini

dah terpaksa akupun masuk dlm tandas yang terpilih
keluar jer dari tandas punya terkejut
tengok seorang lelaki elok jer bukak pintu
terjerit lah seorang aku
OMG
panik giler ada patut lelaki masuk tandas perempuan
seb baik tak der darah tinggi
kalau tidak kioq kat situ jer
dengan sopan santunnya si lelaki baguih spontan berkata
sorrryyyyyyyy,,,,
aku pulak baguih tanya
kenapa masuk salah toilet
kerana terkenalnya aku dengan sikap mengalah
nak tak nak memaksakan aku terus keluar
risau juga kot-kot aku yang tersalah masuk
keluar jer dari situ
aku segera mencari signbord di pintu
MasyaAllah
terpaparlah singboard yang sebegini
ini lambang untuk lelaki kan
orang buta jer tak nampak huhuhuhu...........
tapi aku tak buta
cuma tak perasan
Aku yang tersalah masuk
dengan segan silu aku cakap balik
sorri i yang salah masuk
terus blah dan masuk dalam keter kancil
nak jadi citer masa nak keluar dari kompleks tu elok jer
si jejaka tu
chines rupanya
angkat tangan beri laluan kat aku dulu
ntah perli ker hapa huhuhuhuhu
pengajarannya pada hari ini
dalam apa juga perkara yang kita mahu lakukan
kena tengok
kena baca
kena paham
dan
kena perhati betul-betul apa yang dihadapan mata
jangan main redah sahaja.
(gambar-gambar yang ada kat sini aku ambik dari internet jer
tadi tak sempat nak amik gambar
kan tengah hari tadi
panik macam biawak terkejut )

0 comments:

Post a Comment